قطعات متعددی در خودرو وجود داراهستند که با تلاش صحیح خویش به پرنور شدن و جنبش کردن خودرو امداد مینمایند.
بوستر ترمز خودرو به ما یاری اکثری مینماید تا یک رانندگی شل و با خستگی کمتری داشته باشیم و انگیزه آن ارتقاء نیرو و توان فشار پدال به وسیله راننده در هنگام ترمز گیری میباشد.
بوستر ترمز قوطی سیاه رنگی میباشد که در پشت موتور خودرو و معمولا در سمت راننده قراردارد. بوستر از نبود ساخت گردیده بوسیله موتور به کار گیری مینماید تا نیروی وارداتی به سیلندر مهم ترمز بوسیله پای شمارا چندین موازی نماید. بوستر عدم وجود قوطی فلزی میباشد که مشمول یک سوپاپ داهیانه و یک دیافراگم میباشد. میلهای که از راس قوطی میگذرد از یک سو به پیستون سیلندر مهم و از سوی دیگر به پدال ترمز متصل میباشد. بوستر ترمز یکیاز شایسته ترین سیستمهای ترمز میباشد که پایه عمل آن قفل نشدن چرخهای ماشین هنگام ترمزگیری فرد راننده میباشد.
در قبلی به جهت وجود ترمز طبلی نیازی به بوستر ترمز عدم وجود، ترمزهای طبلی طبیعتا بخشی از نیروی لازم خویش را مهیا مینمایند، ولی از آنجایی که امروزه بیشتر خودروها ترمز دیسکی دارا هستند (دست کم در چرخهای جلو) بوستر ترمز از عنایت متعددی منتفع میباشد.
یکی قسمتهای مهم بوستر، سوپاپ یک طرفه میباشد، در حالتی که که موتور سکوت باشد و یا این که در لولههای بوستر نشتی به وجود آید، سوپاپ یک طرفه اذن ورود هوا به بوستر را نمیدهد.این اساسی میباشد زیرا بوستر عدم وجود میبایست بتواند تا چند توشه بعد از بی سر و صدا شدن موتور نیروی وارده به پدال را تقویت نماید.
نوع کاربرد
بوستر خودرو
بوستر عدم وجود پیاده سازی خوشگل و معمولیای داراست. این قطعه نیاز به منبع عدم وجودای داراست تا بتواند شغل نماید. در خودروهای بنزینی موتور نبود قابل قبولی را برای بوستر ساختوساز مینماید. درصورتیکه لولهای را به محل قابل قبولی از موتور متصل فرمائید میقدرت هوا را به خارج از محیط کشید و عدم وجود نسبیای ساخت و ساز نمود؛ البته از آنجایی که موتورهای دیزل نمیتوانند عدم وجود قابل قبولی ساختوساز نمایند در خودروهای دیزلی بایستی از پمپ نبود مجزایی بهره مند شد. در خودروهایی با بوستر نبود، پدال ترمز منجر شدن فشار به میلهای که از فی مابین بوستر به سیلندر اساسی متصل میباشد، میشود. موتور نبود نسبی را در هر دو سوی دیافراگم ساخت مینماید. در صورتیکه که پدال را فشار میدهید میله سوپاپی را گشوده مینماید که به هوای خارج اذنی ورود به پشت دیافراگم را میدهد در حالیکه سمت دیگر دیافراگم عدم وجود میماند. بدین شکل فشار وارده بر یک سوی دیافراگم بیشتر میشود کهاین به فشرده شدن پیستون در سیلندر مهم یاری مینماید. وقتی که پدال رها میشود رابطه هوای خارج با پشت دیافراگم جدا گردیده و دو سوی دیافراگم به هم مرتبط میشوند.در فیض در هر دو سوی دیافراگم عدم وجود ساخت میگردد و تمامیی حالت به موقعیت نخستین گشوده میشود.